Sunday, October 18, 2009

'One mistake is too many'



'One mistake is too many'

Saya petik kata-kata tersebut daripada Mr. John, seorang ahli farmasi yang menjadi ahli panel dalam forum 'Dispensing Right' anjuran IPHA and MSC petang tadi. Sebenarnya sudah banyak kali saya mendengar kata-kata tersebut, tetapi baru tadi saya menghayati maksudnya.

Saya berdoa agar Allah sentiasa memberi petunjuk untuk saya membuat keputusan yang terbaik dalam setiap perkara terutama apabila perkara tersebut melibatkan nyawa dan kehidupan orang lain.


"Dan barangsiapa berserah diri kepada Allah, sedang dia berbuat kebaikan, maka dia sesungguhnya dia berpegang pada tali yang kukuh. Hanya kepada Allah kesudahan sesuatu urusan" Al-Luqman:22

Saya menasihati diri sendiri.

IIUM Kuantan

No comments:

Post a Comment