Friday, July 22, 2011

Kuantan dan Kenangan

Setahun berlalu.

Saya kembali ke Kuantan. Menziarahi tempat saya belajar tentang hidup; hampir semua tentang kehidupan. Justify Full
Bersyukur rasanya diberi kekuatan oleh Allah untuk mengharungi 5 tahun yang panjang dahulu.

Berada di sini mengingatkan saya akan cita-cita dan harapan saya dan kawan-kawan - mahu graduate dan berbakti kepada masayarakat.
Tinggi sungguh cita-cita kami. Tetapi kesibukan dan kepenatan bekerja kadang-kadang membuatkan kami lupa akan matlamat asal kami.

Saya tidaklah merancang untuk ke Kuantan kali ini sebenarnya. Tapi perancangan Allah memberi peluang kepada saya untuk memuhasabah diri semasa di sini.

- Dahulu saya banyak tidak tahu, sekarang saya baru tahu sedikit, jadi saya tak boleh jadi sombong dengan orang yang tidak tahu sebab dulu pun saya macam tu juga.

- Dahulu saya belajar dengan pesakit, sekarang saya kerja jaga pesakit, jadi saya kena jaga pesakit-pesakit dengan baik sebab mereka semua 'guru' saya dahulu, kini dan selamanya.

Terlalu banyak untuk diceritakan, tapi banyak juga yang saya tak dapat luahkan. Yang pasti rindu saya terubat dan semoga saya diberi kekuatan untuk berusaha untuk menjadi lebih baik.

21200 Kuantan

3 comments:

  1. Salam Kak Su, or should I say Dr Suhaili. ;)

    Baru terjumpa your blog. All the best in Seremban!

    ReplyDelete
  2. Terharunya baca entri ni :( Saya juga rindu UIA. Saya juga selalu terlupa akan semangat dulu bila terlalu penat atau tertekan dengan kerja. Mujur ada kawan-kawan macam Su selalu ingatkan saya.

    ReplyDelete
  3. If you truly believe in what you said "Dahulu saya banyak tidak tahu, sekarang saya baru tahu sedikit, jadi saya tak boleh jadi sombong dengan orang yang tidak tahu sebab dulu pun saya macam tu juga" you will, wthout doubt, be a wise individual (not bragging on the 'Dr' part of your name) with well raised family.I wish you well in your career.

    Pakcik Hassan of almanar-nuri.blogspot.com

    ReplyDelete